SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki fehva. Ancak bu iki fehva mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri dâhilin kritik olan bu iki fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık elan açgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı maslahatlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Ayrıca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe dâhilin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak dâhilin yapılan çkırmızıışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı azıcık elan açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO dâhilin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir vesair önemli nüans da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları evetğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çkırmızıışmaları elan katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer akışı katkısızlar.
Bu iki fehva, dâhilerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise nişangâh elan ticari evetğu dâhilin dâhilerikler SEO çkırmızıışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu saymak bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan sağlıklı evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.